Sâmbătă, 13 ianuarie 2024, la Școala gimnazială ”Dimitrie Brândză” Viișoara, s-au reunit 15 copii cu dizabilități și CES, alături de frați și surori, împreună cu părinții lor și cadre didactice ale școlii, la un atelier de creație, de art-terapie, ”Atelierul fulgilor de zăpadă” susținut de trei doamne – asistent social, psiholog și ergoterapeut – de la Asociația ”Conexiuni pentru comunitate” Botoșani – Carmen Smit, Tamara Balan, Sabina Dinco.
S-au confecționat fulgi de zăpadă din materiale diverse, reciclând palete de la înghețată, acoperind cu sclipici și mărgele fulgi din lemn dar și din hârtie, împletiți din nuiele sau hârtie cartonată. Nu a lipsit slime-ul, se confecționează ca un aluat moale, din aracet, spumă de ras și activator, se frământă, pentru ca în final să devină o pastă elastică, ce se desprinde de mână, un fel de plastilină fină, adevărată terapie anti-stres.
În cadrul „Școlii părinților”, temele discutate au fost: recunoașterea emoțiilor, importanța inteligenței emoționale, cadranul emoțiilor.
Atelierul emoțiilor îi vizează și pe copii, astfel aceștia se simt liberi să le exprime și să le recunoască. Să le înțeleagă importanța, să le așeze corect în viețile lor. De ce avem emoții? La ce folosesc? Cum le recunoaștem ? Cum le reglăm? Prin povești, prin reprezentări, copiii învață să le folosească eficient și constructiv. Copiii le-au reprezentat corect pe planșe, cu plastilină, dovedind că le pot integra în viața lor într-un mod creativ și autentic (v. foto).
Copiii au recitat și poezii de Mihai Eminescu, fiind pregătiți pentru sărbătorirea nașterii poetului de pe data de 15 ianuarie.
Intrarea a fost liberă.
Prin toate activitățile organizate, se urmărește creșterea armonioasă a celor mici, consolidarea unei relații sănătoase cu părinții, dezvoltarea abilităților cognitive, artistice și nu numai.
Pe lângă componenta practică a atelierelor, există și cea de natură psihologică, menită să îi ajute pe cei mici să aibă mai multă încredere în propriile forțe și să își exprime emoțiile și trăirile.
Atelierul are o componentă non-formala adresată și părinților, urmărind dezvoltarea abilităților parentale, creșterea implicării acestora în procesul educativ.
Atelierul este parte din Proiectul „Conectare prin culoare” derulat în comunele din județul Botoșani, cu sprijinul Fundației Pentru Comunitate Cluj și MOL România, prin Programul Mol pentru sănătatea copiilor, 2023 – 2024.
Pagina de facebook a Asociației: https://www.facebook.com/conexiunipentrucomunitate